Blått eller Rött ?

Jisus vilken uppståndelse runt allt detta... Vad händer med Sverige igentligen ?,
Jag kan inte direkt påstå att jag har varit det största fan:et av vårat land ändå men nu tar det fasiken priset.

skiter like i vilket, är inte så insatt så jag kan yttra mig till max, men va faan kom igen. KD ? vart kom dom i från lixom,.  åter igen vad händer med Sverige ? Det är 2010 och vi har ett rasistiskt parti i riksdagen. jag skäms för SD's politik, och skäms för det svenska folket är så obildade att detta kunde hända. som jag också nämt förut,. jag SKÄMS över att vara svensk....

har man röstat rött har man röstat med hjärtat, har man röstat blått har man röstat med plånboken..

om detta kan jag också bara säga, - Pengar är Matriella ting. Om det är för att ni har jobb i dag som ni har rösat rött  så betyder inte det att ni har jobb i morgon. för nått år sedan var det panik i sverige över att folk blev av med jobben, folk gick i personlig konkurs och det var dokumentär efter dokumentär om att försäkringskassan inte gjorde sitt man fick inte tillräckligt med pengar, kanske det är som bortglömt i dag ? Pengar är tydligen ALLT för människor nu för tiden och det skrämmer mig lite.

Det här med bidrag förstår jag att folk diskuterar om, det har varit way to much, men det är ju inte direkt partiets fel, utan att vi tydligen har så jävla obildade läkare i sverige som inte kan se skilland på vilka människor som borde vara sjukskrivan eller inte,
ett exepel. Mormor som jar jobbat / varit egen företagare sen hon var 16 år, varit sjuk. mjaa man kan räkna gångerna på en hand har i dag den högsta graden latros o knäna & behöver värkligen bli sjuk pansionerad kan inte för då kan hon inte leva i månaden. nån gång i livet står ni där och jag garanterar att ni då tycker att ni är värda dom "där" bidragen. och vem vet ni kanske inte behöver vänta så länge på att bli eller måste bli arbetslös ...

om nu sverige har den möjligheten att hjälpa människor som behöver med nu i detta fall bidrag , varför inte då ta den hjälpen ?

skit samma. igentligem bryr jag mig inte & respekterar allas åsikter & val. förutom om man har röstat på det röda på dessa grunder! då har jag inget att säga ´, bara några sakningar på huvudet!



ne, nu ska jag ta mig en svänga till jysk och kolla v- rums bord!

Peace / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0