I dag...

sooolen är framme och humöret blir på topp. typiskt att ha tvättitd en dag som sådan, men vi har snabba maskiner när nere och två stycken så det går alldels utmärkt ändå.

ska svida om lite tänte jag och vänta in Millan för lite fika & "shopping" på stan.

possetiva tankar fyller mig och jag blir bara mer och mer förväntasfull på vad som kommer att komma ut. måste erkänna att jag börjar längta lite ; ) inte bara på att få kunna ta en shot & en cigg, :D men också för att faktiskt få ha den lilla i famnen..
finns lite som tynger mig också men att vara negg och dyster är faktiskt inte riktigt min grej även om det har verkat så på¨sistonde.. time for a change.

Helgen blir nog också strålande, bara det blir fint väder så går allt vägen!

har masssa bilder att uppdatera med för att kompensera upp dom "tomma" inläggen sen sist, men det får vänta tills jag har mer tid.

ha en super duper dag!

Peace / M

♥ Tack by the way för som fina komentarerna... dom värmde. ♥

Kommentarer
Postat av: Ellen

Hej!

Hittade till din blogg genom att jag sökte på "rensa fisk i norge". Vad jag har förstått jobbade du på fiskefabrik förut. Jag och en kompis funderar nämligen på att åka till Norge i höst och jobba. Därför har jag en hel del frågor och det vore jättesnällt om du hade lust att svara.



Hur fick du ditt jobb? Var det genom kontakter? Var det slitsamt att jobba på fiskefabrik? Hur fixade du boende osv?



MVH / Ellen

2010-05-27 @ 17:44:14
Postat av: Ida-Marie

Hej Tjejen! Otroligt längesen! Hittade din blogg för inte så längesen och det känns skönt att se att du verkar må bättre nu än då det sista inlägget skrevs. Jag hoppas verkligen att allt är bra med dig och GRATTIS till den lilla i magen.. ;). KRAMAR

2010-05-27 @ 20:14:21
URL: http://idamaries.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej Ellen!



Ska försöka att svara så gott jag kan.. :)

för att göra en lång historia kort så har jag faktiskt en kompis som var där före mig som gav mig ett nummer till enb kille som då hade hand om personalen på detta företag jag var på. om du skickar din mail, kan jag maila nummret jag har kvar ( dock vet jag inte om han har det fortfarande ) dock har jag nummret till chefen på företaget som du kan prova att ringa också.

boendet stod den här killen också för och hade redan fixat åt oss när vi kom dit. men ett tips om du skulle åka till målöy är att kolla campingen om det inte finns några stugor, eller ta med en husvangen eller nått liknande, för hyrorna är inte alls billiga. och det var ganska tråkigt att stå och slita i 12 timmar per dag och betala hyra för "halva" lönen. :) men annars är den en kille som du kan fråga om som äger ganska mycket hus i Målöy ( som "byn" heter) och han har dom för att ut..



själva jobbet var faktiskt helt ok, när man väl börjar känna alla och har sin egen mp3 i öronen så går allt mycket lättare, absolut fanns det dagar man bara ville döö. Iskallt och fötterna tog kål på en, MEN som sagt, det e jätte fina människor och man har kul i hopp. vi bodde i hopp och var ute och festa i hopp så man hade alltid något att prata ocg fördriva tiden med. luktar fisk gör det absolut, men man vänjer sig heelt klart! rekomenderar det absolut, en erfarenhet av dess like. du kommer kanske hata det vissa dagar som sagt och undra vad du get dig in på, men så här i efter hand s¨är jag glad att jag gjort det och kommer garanterat att göra det igen..



Problemet för er nu kan vara att ni är lite sent ute, sesongen brukar börja i september och denna sensong vet jag är full på denna fabrik jag var på. men som sakt skicka din mail så skickar jag lite info.



Hoppas det var till någon hjälp i alla fall.



Mvh Matilda

2010-05-28 @ 10:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0