Besviken

Då sitter man här igen med den vita sidan framför sig...
som jag sagt förut så bloggar jag oftast inte när jag e hemma. men i dag tänkte jag faktiskt jag skulle skriva av mig lite,

I natt när jag skulle sova; som alla vet så brukar tankarna komma då. ( I alla fall på mig )

SÅ kunde jag värkligen inte sova, tankarna bara snurra. och det slog mig värkligen igår att jag har svaret på varför jag aldrig vill Bosätta mig i Sverige.

Ett exempel. Jag fick en gång skjus från Farallon till Panama City ca 10 mil av en "Vän"
Hans bil började koka och han fick köra åt sidan.
Jag Överdriver inte om jag säger att det var minst 7 bilar som stannade och hjälpte till att Fixa bilen.
Min Åsikt på att ha varit poch rest mycket och uppväxt i sverige så finns det INTE många som skulle bry sig om en bil stog vid vägkanten och hade problem. svenska folket ( jag säger inte alla men dom flästa) skulle garanterat tänkt att ne jag e sen till en sak, eller dom flästa har det säkert inte ens i tanket att man faktiskt kan stanna och hjälpa...

Förstår ni vart jag vill komma. svenskar är så otroligt Egoistiska. bara dom får bara vi har det bra, det ska vara dyra saker . den som har snyggast hemma vinner. vems barn har konstigast namn.. Hur mycket får vi i lön. vem åker dyrast och längst på semster, jag har kombi det har inte du..
JAG BLIR GALEN!

jag som person skulle nyförtiden aldrig bli impad av hen snygg bil, dyra soffor eller en hög lön.
därimot ser jag upp till mäniskor som forskar sig igenom livet hjälper människor runt om i värden.
ser hur andra människor lever, hur kan man annars utrycka sig om sådant, när man aldrig har sät upplevt, kanske bara sätt på TV . vad e det ? nee jag blir iponerad på människor som e så birikad av värden..

vet Företsen ALLA , att i afrika är kvinnan så långt rankad så att männen gillar att ha gruppvåldtäckter och sedan döda henne. ??
Ne trodde väl inte det.. 

en kan inte göra allt men många kan göra något.

vet svenskar hur andra människor lever. vet vi att folk som bor i hyddor har statestiken att må bättter en oss.`? kanske för att vi har så mycket större krav på oss själva på samhället. Men det roliga e att det har vi fixat så bra själva. pluss att vi alltid har nått att skylla på..

yes Jag e svensk. helsvensk också, men jag kan inte kalla mig stolt!!


jag vill leva i ett land där folk e glada pratar med varandra bryr sig om varandra. HJÄLPER  varandra. mm

Hade jag inte haft  mina vänner och Familj hade jag Ratat Sverige rakt av för länge sedan.

Blir så frustrerad. Bloggar senare..

Chao



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0